Den direkta bankbetalningen täcks inte av något skydd som återkrav, så jag tror att det skulle vara svårt att få tillbaka det eftersom Santeda sannolikt inte kommer att returnera det. Har du provat bedrägerivägen för dessa överföringar? Det kan fortfarande klassas som bedrägeri även om du gjort betalningarna, eftersom det faller under felaktig framställning från dem.
När det gäller faktiska kryptobetalningar är jag osäker på vad chanserna är för det, om du använde ditt kort för att betala för krypto-/kryptovaror så borde de hjälpa till, om du använde krypto för att betala för något så är sannolikheten att du får tillbaka den mycket låg.
Poängen vi alla måste göra med dessa återkrav är att vi försökte spela, sedan använde dessa handlare felaktiga koder för att kringgå lagar/spelblockeringar. Frågan att då säga är att jag inte har fått varorna/tjänsterna från företaget XYZ. Jag vet att jag hade lite tur med att få Jokabet att återbetala direkt och andra har men jag börjar förstå att det är bättre att bara göra återkrav eftersom dessa bedragare sannolikt kommer att försöka komma undan med det annars.
The direct bank payment isn’t covered by any protections such as chargeback, so I think it would be difficult to obtain that back as Santeda are unlikely to return it, have you tried the fraud route on them transfers? It can still be classed as fraud even if you made the payments, as it falls under misrepresentation from them.
Regarding actual crypto payments I am unsure what the chances are on that, if you used your card to pay for crypto/crypto goods then they should assist, if you used crypto to pay for something then the likelihood of seeing that back is very low.
The point we all need to make on these chargebacks is yes we tried to gamble, then these merchants used incorrect codes to bypass laws/gambling blocks. The issue then to state is I have not received the goods/services of XYZ company. I know I had some luck getting Jokabet to refund directly and others have but I am starting to understand it is better to just do chargeback as these scammers will likely try to get away with it otherwise.
Automatiskt översatt: