Så vidare till mitt tidigare inlägg hade jag tidigare tagit upp tvister om mitt Mastercard kreditkort, visa kreditkort och Mastercard bankkort.
för alla tre korten var jag helt ärlig. Markerade att MCC-koden var annorlunda och att det var att kringgå spelblockering på kreditkort.
än så länge:
Mastercard-kreditkortet verkar ha behandlat tvisterna. Även om det är tillfälligt, är det inte ett direkt avslag. Medel har lagts till igen som "tvistjustering"
Visa kreditkort Jag har fått höra att de borde återbetala och att jag behövde bestrida dem (vilket jag sedan gjorde)
Mastercard betalkort - jag har inte hört något ännu.
Allt ovanstående togs upp den här veckan, och jag har inte kontaktat några handlare (ännu).
Har också transaktioner på Revolut men dessa är "överföringar" så tror du inte att jag kan bestrida dem?
So further to my earlier post, I had previously raised disputes on my Mastercard credit card, visa credit card and Mastercard debit card.
for all three cards, I was completely honest. Highlighted the MCC code was different and that was to bypass gambling block on credit cards.
so far:
Mastercard credit card appears to have processed the disputes. Even if temporary, it’s not an outright rejection. Funds re-added as "dispute adjustment"
Visa credit card I’ve been told that they should refund and that I needed to dispute them (which I since did)
Mastercard debit card - I have not heard anything yet.
All of the above raised this week, and I haven’t contacted any merchants (yet).
Also have transactions on Revolut but these are "transfers" so don’t think I can dispute them?