Hej Paul
Jag har följt tråden sedan början och är bestört över hur dåligt Mastercard-utgivare verkar bete sig.
Så fort de hör ordet hasardspel berättar de omedelbart för kunden att Mastercard inte tillåter oss att återföra speltransaktioner. Om Mastercard hade en kod som liknar 12.7 i VISA skulle det självklart göra saker så mycket enklare.
Jag har skrivit till Mastercard i USA för att fråga dem varför de gör det så svårt för sina kunder som har blivit lurade av illegala webbplatser som använder falska handlare att kunna göra en återbetalning och de sa precis till mig att de undersöker det. Jag kan försäkra dig om att de inte tittar på det eftersom de tjänar miljoner på dessa felkodade transaktioner.
Får jag fråga om du känner till den exakta koden som din bank använde för att debitera tillbaka under felkodning på ett Mastercard-betalkort.
btw bra gjort på £50K.
Hi Paul
I have been following the thread since the beginning and am appalled at just how bad Mastercard issuers seem to be behaving.
As soon as they hear the word gambling they immediately tell the customer that Mastercard doesn't allow us to chargeback gambling transactions. Obviously if Mastercard had a code similar to 12.7 of VISA it would make things so much easier.
I have written to Mastercard in the US to ask them why they make it so difficult for their customers who have been scammed by illegal websites using fake merchants to be able to make a chargeback and they just told me they are looking into it. I can assure you they aren't looking into it as they are making millions off these miscoded transactions.
Can I ask if you know the exact code that your bank used for charging back under miscoding on a Mastercard debit card.
btw well done on the £50K.
Automatiskt översatt: