HemKlagomålMr Bet Casino - Spelaren kämpar för att slutföra kontoverifieringen.

Mr Bet Casino - Spelaren kämpar för att slutföra kontoverifieringen.

Automatiskt översatt:

Svarta poäng: 879

Belopp: 900 €

Mr Bet Casino
Säkerhetsindex:Högt
Inskickat: 2022-10-19 | Olöst : 2022-12-29
Olöst Vårt utlåtande

I strid mot rättvist spelande

OLÖST

Ärenderapport

1 år sedan
Översättning

Spelaren från Tyskland upplevde svårigheter att ta ut sina vinster på grund av en pågående verifiering. Spelaren klarade inte verifieringen eftersom han gjorde en insättning från ett bankkonto som han inte ägde men som hade fullmakt. Även om spelmyndigheten beslutade till förmån för kasinot, eftersom spelaren tekniskt sett inte bröt mot några regler, slutade vi med att vi avslutade klagomålet som "olöst".

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Jag laddade upp €30,00 den 7 oktober 2022 med min son Jonas konto för att spela på Mr. Bet. Jag tjänade 900,50 € på 2 dagar. sedan började problemen jag skulle verifiera mig själv. Jag laddade upp alla begärda dokument, efter 2 dagar avvisades de. detta pågick minst 5 eller 6 gånger, varje gång dokumenten avvisades. Idag har jag chattat med supporten i flera timmar. utan framgång. Jag blev upprepade gånger ombedd att ladda upp samma dokument. Jag sa att jag har laddat upp den flera gånger nu. Jag skickade även dokumenten till kasinots ledning via mejl, det fungerade inte, det avvisades gång på gång. Jag tjänade dessa €900,50 och jag ser inte poängen med att ge upp pengarna. Till exempel i Trust Pilot såg jag att kasinot har genomgående dåliga recensioner. alltid detsamma, alltid vägrar kasinot att betala ut pengar eftersom verifieringen avvisas varje gång. Jag är en ensamstående pappa till 3 barn. Jag är 100 % funktionshindrad. Jag är pensionär och har inte så mycket pengar. Jag är desto mer irriterad över att jag inte får mina rättmätigt vunna pengar

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Kära michaelmaurer1966,

Tack så mycket för att du skickade ditt klagomål. Jag är ledsen att höra om ditt problem.

Vänligen förstå att KYC är en mycket viktig och väsentlig process, under vilken kasinot ser till att pengarna skickas till den rättmätige ägaren. Eftersom de inte har lyxen att fysiskt kunna se alla spelare och kontrollera deras identifiering och dokument, är detta det enda sättet spelinrättningar kan slutföra verifieringsprocedurerna. Inget av de seriösa och licensierade casinona tar lätt på KYC och det kan ta några arbetsdagar att slutföra denna grundliga process.

Förstår jag rätt att du gjort en insättning med någon annans betalningsmetod?

Kan du skicka all relevant kommunikation mellan dig och kasinot till kristina.s@casino.guru ? Alternativt kan du lägga upp det här.

Tack på förhand för ditt svar.

Vänliga hälsningar,

Kristina

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Ja det stämmer, jag gjorde den första insättningen till kasinot från min sons konto. Jag har haft BANKBEHÖRIGHET för detta konto sedan februari 2020, så jag kan officiellt förfoga över kontot. Den första insättningen var €30,00 från min son Jonas konto, jag spelade bort dessa pengar helt, dvs förlorade dem.

Sedan satte jag in €30,00 från MITT konto och med de pengarna från mitt konto vann jag €900,50. Således vann vinsterna genom att sätta in €30,00 från MITT KONTO och inte €30,00 från min sons konto.

Så vinsten vanns med €30,00 från mitt konto och vann därför lagligt.

Idag blockerades mitt spelarkonto av Mr. Bet. Jag fick nyligen alla dokument som jag ombads skickade till Mr. Bet och alla dokument avvisades. Intensiv chatt och e-postutbyte skedde utan framgång i slutet av låten mitt konto har stängts av.

Jag kommer att skicka bankfullmakten till dig samt de dokument som jag skickade till Mr Bet via e-post. Så du kan få en idé. Skärmdumpar och posttrafik, även från priset, har säkrats och kan göras tillgängliga för dig när som helst.


Ett tips, på Internetplattformen Trust Pilot har casinot över 80 % negativa poster, att casinot inte betalar ut vinsterna och verifiering är inte möjlig. Spelarkonton kommer helt enkelt att raderas. En vann till och med €9 000,00 och betalades inte ut.


Vänliga Hälsningar


Michael M***

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Damer och herrar

ikväll hade jag skickat e-postmeddelanden till dig för att kommunicera med Mr Bet. Mr. Bet fortsätter att orsaka problem. Casinot vill inte känna igen den inlämnade fullmakten, jag bör skicka en fullmakt med aktuellt datum till oss. Detta är inte möjligt av två anledningar.

  1. Anledning: Om jag gick till banken med min son idag och fick en annan fullmakt utfärdad skulle kasinot också klaga på detta, eftersom datumet på fullmakten inte stämmer med datumet för insättningen, eftersom fullmakten ty banken gjordes först efter insättningen och skulle därför vara ogiltig och herr Bet kunde vägra betalningen.
  2. Här i Tyskland gäller en bankfullmakt tills den återkallas av kontohavaren, och även efter kontohavarens död är bankfullmakten fortfarande giltig om den inte har återkallats. Denna regel kan även läsas i bankfullmakten under punkt 4 "Fullmaktens giltighet".

Casino Mr.Bet fortsätter att försöka att inte känna igen några dokument jag skickar in. Och det kan det inte vara. Det kräver handlingar som jag inte kan lämna in senare eftersom å ena sidan fullmakten fortfarande gäller och å andra sidan en ny bankfullmakt, till exempel med dagens datum, skulle skada mig.


Vänliga Hälsningar


Michael M***

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Tack så mycket michaelmaurer1966 för ditt svar. Jag kommer nu att överföra ditt klagomål till min kollega Peter ( peter.m@casino.guru ) som står till din hjälp. Jag önskar dig lycka till och hoppas att ditt problem snart löses till din belåtenhet.

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Hej michaelmaurer1966,

Jag har tittat på ditt fall och förstår situationen. Låt mig kontakta casinot så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till. Jag skulle vilja bjuda in Mr Bet Casino till samtalet för att delta i lösningen av detta klagomål.

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Kära alla,


Kontot för michaelmaurer1966 blockerades enligt våra villkor 2.1.10:


"2.1.10. I samband med insättningar och uttag av pengar till och från ditt medlemskonto ska du endast använda sådana kreditkort och andra finansiella instrument som är giltiga och lagligen tillhör dig."


Användaren gjorde insättningar på webbplatsen med hjälp av tredje parts uppgifter och kunde inte bekräfta att hans sons konto från vilket han gjorde insättningar är ett gemensamt konto.


Fullmakten som användaren lämnat går tillbaka till 2020, för att bekräfta att kontot är ett gemensamt konto kan vi acceptera utlåtanden och dokument som inte är äldre än 3 månader. Användaren ombads gå till banken och be om bekräftelse på att kontot är ett gemensamt konto.


Vänliga hälsningar,

Mr.Bet Casino team

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

kära herr eller fru

Den 7 oktober 2022 betalade jag in €30,00 från min sons konto till kasinot. "För detta konto om min son har jag en BANKBEHÖRIGHET daterad den 17 februari 2020.

Så jag är officiellt behörig att ha kontot. Denna bankfullmakt gäller till dess att denna bankfullmakt har återkallats, vilket ännu inte skett. Bankfullmakten är därför juridiskt giltig . De €30,00 jag satsade på Mr. Bet var helt förlorade.

Sedan, också den 7 oktober 2022, betalade jag in ytterligare €30,00 från mitt eget konto. Med dessa 30,00 € vann jag sedan 900,00 €. Så återigen är vinsten på 900,00 € baserad på insättningen från mitt konto .

De 2 x €30,00 betalades in via omedelbar betalning på fredag kväll efter att bankerna stängde den 7 oktober 2022. Avräkningen på kontona bokfördes först måndagen den 10 oktober 2022. Jag har inget inflytande på bankens bokning. Min bank bokar inte på helgerna.

Casino Mr. BET åberopar nu artikel " 2.1.10 . Med avseende på insättning och uttag av pengar till och från ditt medlemskonto, får du endast använda sådana kreditkort och andra finansiella instrument som är giltiga och lagligen ägs av dig."

Då uppstår frågan varför en verifiering inte görs FÖRE DEN FÖRSTA INSTÄLLNINGEN . Denna artikel 2.1.10. hänvisar också till INSÄTTNINGAR, och inte bara till uttag. Här får kasinot stå ut med anklagelsen att insättningar till kasinot trots artikel 2.1.10. verifieras inte INNAN insättning, utan endast vid utbetalning.

Här måste du anklaga kasinot för olagligt beteende, insättningarna är tillåtna trots artikel 2.1.10. Insättningar kan göras utan verifiering och uttag kan inte göras.

Detta ser väldigt mycket ut som ett brott här för mig, nämligen casinot kan hålla inne pengarna som spelaren sätter in utan verifiering, TROTS DETTA ÄR MOT DERAS EGNA POLICIER, MEN KOMMER INTE VILL TA UT VINSTER FÖR ATT DE BRYTER POLICINEN .

Här måste du anklaga kasinot för orättvis berikning på spelarens bekostnad, detta är redan inom området för bedrägeri. Och det är därför jag ber dig att komma till ett rättvist beslut här. Kasinot bryter mot deras egna policyer.

Om kasinot hade utfört verifiering innan insättningen påbörjades, skulle denna skada på €900,00 aldrig ha inträffat. Detta måste beaktas vid beslut.


Vänliga Hälsningar

Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Hej alla,

Tack för dina svar.

Kära Michael,

Jag håller med om att det skulle vara mycket lättare om verifieringen skedde innan spelare tillåts göra insättningar och spela. Detta är dock inte en branschstandard ännu. Mitt förslag är att få bekräftelsen från banken och skicka den till casinot. Om du har en fullmakt från 2020 och kan ge en bekräftelse på detta från banken nu ska det inte finnas någon anledning för casinot att skjuta upp verifieringen och betalningen.

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Ok om det bara är på grund av det så är det okej. Men jag fick fullmakten skickad till mig via mejl från min kontorist på banken. Och detta mail vidarebefordrades ursprungligen till Mr. Bet. Det betyder att banken fortfarande känner igen denna fullmakt. Dessutom anser jag i bankfullmakten under punkt 4 att fullmakten gäller tills den återkallas. Om detta inte återkallas gäller det även efter kontohavarens död. Det är normalt här. Min son hade till och med med senaste datum bekräftat att fullmakten inte hade återkallats. Och jag hade också skickat detta brev till Mr Bet.


Jag ska skicka min son till banken idag och få en ny fullmakt. Jag kommer sedan att skicka detta till dig och Mr. Bet och jag hoppas att ärendet då kommer att lösas och casinot kommer att överföra pengarna till mitt konto.


Vänliga Hälsningar


Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

kära herr eller fru


Tyvärr kunde jag inte ladda upp bankfullmakten här. Så jag har mailat detta till Mr. Bet och en gång till dig.


Jag hoppas nu att det här äntligen ska lösas fredligt och att vi kan avsluta ärendet.


Vänliga Hälsningar


Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Tack, Michael,

Låt oss se vad som händer nu. Snälla håll mig uppdaterad.

Automatiskt översatt:
Bilaga med känsliga uppgifter
Bilaga med känsliga uppgifter
2 år sedan
Översättning

kära herr eller fru


Jag har nu igen försökt ladda upp bankfullmakten här och det verkar ha fungerat nu. Igår mailade jag det till dig och Mr Bet också.


Min son och jag gick till banken igen igår för att få fullmakten utfärdad med aktuellt datum. Det var svårt att få en annan fullmakt eftersom den första från 2020 fortfarande gäller.


Som framgår av punkt 4 i bankfullmakten gäller en bankfullmakt tills den återkallas. Detta har inte hänt hittills och min son bekräftade också detta för Mr. BET CASINO. Varför fullmakt återigen begärs av Mr Bet trots befintlig giltighet är rena trakasserier och ytterligare ett försök att inte betala pengarna.


Jag hoppas innerligt att sändningen av den förnyade bankfullmakten äntligen kommer att få ett slut på detta irriterande ärende.


Vänliga Hälsningar


Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Kära alla,


Användaren skickade en fullmakt, vi fick den. Vi väntar på ett förtydligande från ansvarig avdelning angående de handlingar som användaren skickat.

Så snart vi får ett svar kommer vi att lägga ut detaljerna åt dig.


Tack på förhand för ditt tålamod!


Vänliga hälsningar,

Mr.Bet Casino team

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

kära herr eller fru

Jag har precis fått Mr. Bets slutgiltiga avslag via e-post. Du kommer inte att betala trots bankfullmaktshandlingarna som begärts av Mr. Bet.


Det här är oacceptabelt. Kasinot kan inte acceptera insättningarna trots deras 2.1.10 även om detta inte är tillåtet. Men så snart det ska betalas ut, se den 2 januari 2010. Detta är helt enkelt BLUD. Antingen gäller 2.1.10 INSÄTTNINGEN och UTTAGNINGEN eller inte.

Kasinot accepterar insättningar trots 2 januari 2010, men så snart det ska betalas ut hänvisas till 2 januari 2010. Det är inte möjligt. Casinot sätter sina egna regler som det vill och det är inte möjligt.

Mr. Bet berikar sig med spelarnas pengar eftersom kasinot inte följer sina egna regler. Detta är ungefärligt och utgör bedrägeri och förskingring av vinst.

Casinot berikar sig med pengarna å ena sidan när man gör en insättning och sedan å andra sidan när vinsten inte betalas ut.

Jag hoppas att du kommer att göra en rättvis bedömning. Annars skulle en tysk domstol behöva göra det.


Enligt vad jag har undersökt vinner spelare 96 % av tiden i domstol. Dessa siffror talar sitt tydliga språk.

Kolla in recensionerna på internet om Mr. Bet. Nästan över 90% bara negativa recensioner. Se trustpilot. Spelarna klagar nästan alla på att vinsterna inte betalas ut. En vann till och med 9 000,00 euro, han fick aldrig sina pengar.


Jag kommer i alla fall att fortsätta kämpa med alla medel tills jag har min vinst.

Men jag hoppas för nu att hon bestämmer sig till min fördel.

För om du är ärlig så bryter casinot Mr Bet helt klart mot sina egna regler och det ska det helt enkelt inte vara.

Jag hade och har rätt att förfoga över min sons konto, vilket bekräftades med den nya fullmakten på samma sätt som min son har fullmakt över mitt konto.


Dessutom gjordes ingen vinst med den första insättningen på 30,00 euro från min sons konto.


Vinsten vann bara med den 2:a insättningen från mitt eget konto.


Således vann priset legitimt med insättningen på 30,00 euro från mitt eget konto och inte från min sons konto .


Så jag har rätt till priset. Den vann från mitt konto med hjälp av de insatta pengarna, så det var definitivt en legitim vinst.


Vänliga Hälsningar

Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Tack Michael för uppdateringen.

Bästa MrBet Casino,

Vänligen förklara ditt beslut antingen här eller via e-post (peter.m@casino.guru).

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Käre herr Peter


Idag tittade jag igen på reglerna för casinot Mr. Bet. Punkt 3.2.4 i kasinots egna riktlinjer anger tydligt att verifiering måste utföras innan pengar sätts in på medlemmens konto:


"3.2.4. Vi förbehåller oss rätten att använda ytterligare procedurer och metoder för att verifiera din identitet (se listan över begärda dokument nedan som ett exempel) när du gör insättningar till ditt medlemskonto "


Här står inget om att verifieringen sker först när betalningen är gjord. Kasinot håller sig inte till sina egna standarder.


Jag uppmanar dig att ta hänsyn till denna punkt.


Så referensen är till saken

01/02/10 förfallit.


Allt annat skulle inte vara vettigt, förutom att kasinot berikar sig med spelarnas insättningar utan att behöva betala i efterhand.


Vänliga Hälsningar


Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Kära alla,


Användaren skickade en fullmakt från banken. Men vi kan tyvärr inte acceptera det. Ett kontoutdrag bevisar inte att kontot från vilket användaren gjorde insättningar är ett gemensamt konto och användaren har rätt att förfoga över dessa pengar och de kommer att betraktas som hans. Faktum är att användaren skulle kunna utfärda en fullmakt när som helst, men enligt våra regler ska insättningar göras från uppgifter som direkt tillhör kontoägaren.


Vid registreringen gick användaren med på våra villkor och var tvungen att ta hänsyn till att insättningar måste göras från de uppgifter som tillhör honom.


Vi är mycket ledsna, men beslutet om kontot är slutgiltigt, vid brott mot reglerna kan vinsterna inte anses vara lagliga.


Eftersom vi inte kommer att fortsätta serva kontot överväger vi möjligheten att återbetala insättningar. Så fort vi får svar från ansvarig avdelning kommer vi att informera dig.


Vänliga hälsningar,

Mr.Bet Casino team

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Bästa Mr.Bet Casino-team,

Tack för ditt svar. Låt oss ta en titt på fakta här:

  1. spelaren har fullmakten vilket innebär att han lagligt får använda medlen på sin sons konto
  2. vinsterna gjordes från en insättning som kom från spelarens eget konto och har ingenting att göra med sonens konto

Om kasinot vill upprätthålla så strikta regler bör det tillämpa dem innan det låter spelare göra insättningar och spela. Jag är säker på att vi inte skulle ha den här konversationen om spelaren förlorade alla sina pengar när han spelade. Därför är vi övertygade om att spelaren ska få fullt betalt.


Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Hej Peter,


Användaren godkänner våra villkor vid registrering. Det betyder att han accepterar reglerna som vårt kasino tillhandahåller tjänster och får inte bryta mot dem.


Enligt reglerna för vår spelklubb sker verifiering efter att användaren skapat en begäran om uttag. Vi är inte skyldiga att verifiera användaren innan det påbörjade uttaget av pengar om inte användaren själv ber om att bli verifierad i förväg.


Eftersom användaren gick med på våra villkor under registreringen var han tvungen att ta hänsyn till paragraf 2.1.10. i samband med insättningar och uttag av pengar till och från ditt medlemskonto, ska du endast använda sådana kreditkort och andra finansiella instrument som är giltiga och lagligen tillhör dig.


Det ligger också i användarens intresse att följa spelklubbens regler.


Användaren kunde bekräfta endast en insättning som gjordes från hans konto, han kunde inte bekräfta den andra insättningen, eftersom han först hävdade att det kontot inte längre existerar och att han inte kan tillhandahålla ett utdrag från det, och sedan visar det sig att användaren gjort denna insättning från sin sons konto. Med tanke på dessa fakta är det inte helt klart för oss hur du kan hävda att användaren fått vinster med sina egna pengar.


Vänliga hälsningar,

Mr.Bet Casino team

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Kära herr Peter,


Mr BETs påstående är helt enkelt en lögn, efter att jag var tvungen att få mitt konto spärrat på grund av en hackerattack rådde en kollega från Mr BET mig att gå till banken och hämta ett utdrag därifrån, vilket jag gjorde. Jag hade skickat in allt som kasinot ville ha. Här hävdas medvetet osanningen för att inte behöva betala ut dina vinster till folket.


Jag hade redan skickat alla dokument till dig, mr Peter. Av detta kan du se att bankuppgifterna från mig och min son också skickades till Casino Mr. BET.


Jag fick precis ett e-postmeddelande från kasinot Mr. BET där kasinot erbjöd sig att betala tillbaka min insats till mig 2 x €30,00. Jag håller inte med om det. Så jag kommer inte att skicka om alla dokument som jag redan har skickat till casinot flera gånger. Jag insisterar på att betala ut mina vinster. Vid behov genom domstolen. Jag släpper inte.


Du kan nu själv se hur tveksamt detta casino är. Eftersom en ny speltillsynsmyndighet har inrättats av den tyska regeringen sedan juni, och en så kallad "vit lista" kommer att införas i Tyskland från den 1 januari 2023, kommer jag att rapportera Mr. BET till den statliga speltillsynsmyndigheten så att Detta kasino i Tyskland kan inte längre lura fler människor.


Jag fortsätter att insistera på att mina vinster ska erhållas lagligt.


Vänliga Hälsningar


Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Bästa Mr.Bet Casino-team,

Tack för ditt svar. Förstår jag rätt att spelaren kunde verifiera insättningen som hans vinster härrörde från?

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Hej Peter,


Efter ytterligare kontroll från leverantörens sida blev följande detaljer om användarverifiering kända.

Vi fick en bekräftelse från leverantören att användaren skickade en redogörelse för sin insättning daterad 07.10.2022 21:28:48


Användaren bekräftade inte sin andra insättning daterad 07.10.2022 21:45:48, från vilken vinsterna erhölls.

Tidigare skickade han oss bekräftelse på endast en av sina insättningar i alla sina uttalanden.


Baserat på detta måste vi från användaren få information om hans transaktion från 07.10.2022 21:45:48


Vänliga hälsningar,

Mr.Bet Casino team

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Kära herr Peter,


Detta stämmer inte, jag hade skickat betalningskvittot flera gånger, både från min son Jonas och från mig. Dessutom måste jag fråga mig själv om insättningarna redan har bekräftats av casinot med sista svaret här, jag måste fråga mig varför vinsterna fortfarande inte betalas ut här??

Tyvärr kan jag inte ladda upp kvittonen här nu, jag vet inte varför, men jag skickar dem IGEN per mail till dig herr Peter och även till herr BET, och jag hoppas att vi äntligen kan föra ärendet till ett fredligt slut.


Vänliga Hälsningar


Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Hej Michael,

Tack för ditt email. Jag vet inte exakt vilken transaktion det skulle vara, men om du skickade kontoutdragen till casinot borde det kunna hitta matchningen.

Automatiskt översatt:
Privat
Privat
2 år sedan
Översättning
Känslig information

Detta inlägg har gjorts privat av Casino Guru. Det innehåller känslig information som endast är avsedd för de inblandade parterna.

Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Kära alla,


Vi har fått en kommentar från vår ansvariga avdelning.

Enligt de dokument som tillhandahålls ser vi ett brott mot våra villkor enligt paragraf 2.1.10.

Från vår sida tillhandahölls tjänsterna i enlighet med T&C, som användaren kom överens med innan registreringen. Samtidigt bröt han mot våra T&C.

Baserat på detta förblir kontot spärrat.

Vi är redo att återbetala insättningar efter att ha tillhandahållit de dokument som begärdes från användaren tidigare.


Vänliga hälsningar,

Mr.Bet Casino team

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Käre herr Peter


Mr bet hänvisar alltid bara till hans meningslösa 2.1.10 vilket är absolut meningslöst. Det enda som denna punkt gör är att casinot fyller sina fickor med pengar så länge spelarna inte vinner.


Om det var ett ärligt kasino, skulle kasinot redan verifiera insättningar enligt deras regler. Allt annat är bara att ta pengar ur spelarnas fickor. Kasinot kommer alltid att använda något bara för att slippa betala.


Jag hänvisar till kasinots regler här:


"3.2.4. Vi förbehåller oss rätten att använda ytterligare procedurer och metoder för att verifiera din identitet (se listan över begärda dokument nedan som ett exempel) när du gör insättningar till ditt medlemskonto


Att utföra en verifiering först när spelaren har vunnit är bedrägeri enligt min åsikt och tjänar bara kasinot till att sänka spelarnas pengar.


Vi har sett det igen. Handlingar efterfrågades, om dessa görs tillgängliga kommer de att avvisas som alltid efter prövningen. Varför fortsätter de att be om dessa dokument när allt avvisas från början.


Jag kommer inte heller att skicka in några dokument för att få tillbaka mina betalningar från kasinot. Jag har vunnit lagligt och skulle vilja ta emot mina vinster kontant. Och inte mitt engagemang. Jag gjorde en vinst med denna satsning.


Kasinot tror verkligen att killen är ihärdig, sedan betalar vi tillbaka hans insats och kasinot är ur hävd. Men inte med mig. Jag kommer att kämpa med alla medel för att få mitt pris.


Vänliga Hälsningar


Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Hej alla,

Tack för dina svar.

Kära Michael,

Betyder ovanstående att du inte kunde verifiera en av insättningarna? Du uppgav att insättningarna gjorda den 7.10.2022 behandlades den 10.10.2022 korrekt? Även om detta var sant, borde casinot kunna hitta en match. Detta leder till en fråga: Saknas några insättningar i redogörelsen?

Automatiskt översatt:
Privat
Privat
2 år sedan
Översättning
Känslig information

Detta inlägg har gjorts privat av Casino Guru. Det innehåller känslig information som endast är avsedd för de inblandade parterna.

Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Bästa Mr.Bet Casino-team,

Kan du snälla förklara ditt påstående? Hittade du en matchning för alla spelarens insättningar? Om så är fallet, varför är det ett problem om Michael har fullmakt eller äger kontona? Om du inte hittade en matchning, användes en tredje betalningsmetod/konto för insättningen?

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Kära alla,


Som vi rapporterade tidigare, efter att ha kontrollerat de dokument som användaren lämnat in, ser vi ett brott mot våra regler i paragraf 2.1.10.

Baserat på detta förblir kontot spärrat, och vi ber användaren att tillhandahålla nödvändiga dokument för att returnera insättningen som användaren gjort från ett bankkonto som inte tillhör honom.


Detta ärende granskades också med CEG parallellt med detta klagomål. SEG avslutade klagomålet till vår fördel på följande punkter:


- Operatören, enligt CEG:s uppfattning, har agerat i enlighet med den offentliga informationen på sin webbplats, som Operatören har hänvisat till, samt lämnat stödjande uttalanden.

-Spelaren har inte slutfört eller har misslyckats med den nödvändiga KYC/kontoverifieringen som begärts av operatören.


Därför tror vi att den bästa lösningen för användaren skulle vara att tillhandahålla de nödvändiga dokumenten och gå med på en återbetalning. Eftersom vi inte kan acceptera en bankfullmakt som bekräftelse på ett gemensamt konto, tillhör kontot fortfarande inte användaren.


Vänliga hälsningar,

Mr.Bet Casino team

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Bästa Mr.Bet Casino-team,

Även om vi förstår din oro angående pengarnas ursprung och det faktum att CEG beslutade till din fördel, är jag rädd att vi inte kan acceptera ditt beslut. Spelaren hade uppenbarligen bankfullmakten långt innan han gjorde insättningarna på kasinot och kunde bevisa det, så han fick lagligt använda medlen på sin sons konto. Det var inte bara ett papper skrivet för hand, utan ett officiellt dokument från banken. Jag förstår att AML-reglerna är strikta men detta verkar inte vara ett AML-fall. För det andra, om kasinot är så bekymrat över ursprunget till spelarnas insättningar, bör det utföra kontrollerna innan det tillåter spelare att göra insättningar. Jag är säker på att om pengarna gick förlorade när du spelade spel, skulle ingen någonsin undersöka ursprunget till insättningarna. Tyvärr kommer klagomålet att bli olöst till förmån för spelaren.

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
2 år sedan
Översättning

Tack för ditt rättvisa beslut.


Ett klagomål mot Casino Mr. Bet har redan lämnats in till den allmänna åklagarmyndigheten för kommersiellt bedrägeri, bedrägeri och förskingring. Dessutom kommer jag att rapportera kasinot till speltillsynsmyndigheten som grundats av beu för att förbjuda Mr. Bet casinot från den tyska marknaden här. Jag är inte den enda som känner så, det kan man se på recensionerna på trust pilot. Det är samma sak för många spelare.


Tack för din insats och god jul och gott nytt år.


Vänliga Hälsningar


Michael M*****

Redigerad av en administratör på Casino Guru
Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
1 år sedan
Översättning

Kära Peter,


Som nämnts ovan, enligt våra villkor, utförs kontoverifiering när du skapar en begäran om uttag. När användaren registrerade sig gick användaren med på våra villkor under vilka vi tillhandahåller tjänster.


Dessutom, enligt våra villkor, måste insättningar till vår sida endast göras från betalningsmetoder som lagligt tillhör ägaren av spelkontot, vilket användaren inte kunde bekräfta. Det faktum att användaren har tillgång till medlen på sin sons bankkonto gör honom inte till ägare och ensam förmånstagare av bankkontot. När man bryter mot reglerna för vår spelklubb måste kunderna vara beredda att ta konsekvenserna.


Dessutom, inte orimligt, avslutade vår tillsynsmyndighet, CEG detta klagomål till vår fördel efter att vi förklarat situationen i detalj och tillhandahållit stödjande bevis. Deras beslut måste beaktas.


Vi kommer inte att skapa ett farligt prejudikat och insistera på att användaren, enligt våra villkor, brutit mot reglerna. Kontot förblir spärrat och vinsterna skrivs av.


Vi är fortfarande redo att återbetala insättningen som gjordes till vår sida, men michaelmaurer1966 måste tillhandahålla de dokument som vi begärde från honom tidigare.


Vänliga hälsningar,

Mr.Bet Casino team

Automatiskt översatt:
Offentligt
Offentligt
1 år sedan
Översättning

Bästa Mr.Bet Casino-team,

Vi på casino.guru försöker alltid se till att situationen är rättvis. Om Michaels son också hade ett konto på kasinot skulle situationen vara annorlunda och det skulle vara mer vettigt att diskutera insättningarnas ursprung. Men som nämnts ovan ser detta inte ut som någon typ av bedrägeri, AML-ärende eller flerkontofall. Tyvärr kommer klagomålet att bli "olöst" till förmån för spelaren.


Kära Michael,

Jag är rädd att jag inte kommer att kunna hjälpa dig med den här. Kasinots beslut verkar vara slutgiltigt. Jag kommer att markera klagomålet som "olöst" i vårt system. Jag förstår att detta inte är en tillfredsställande lösning på ditt problem. Men minskningen av betyget som orsakas av olösta klagomål kan hjälpa till att ändra kasinots tillvägagångssätt. Om kasinot bestämmer sig för att ompröva sitt beslut kommer vi att återuppta klagomålet och du kommer att meddelas via e-post. Jag är ledsen att jag inte kunde vara till mer hjälp vid detta tillfälle.

Vänliga hälsningar,

Peter

Automatiskt översatt:
flash-message-reviews
Användarrecensioner – Skriv egna casinorecensioner och dela med dig av dina upplevelser
scamalert_1_alt
Casino Gurus anställda kommer aldrig att fråga efter ditt lösenord eller försöka få åtkomst till ditt casino- eller bankkonto
Följ oss på sociala medier – Dagliga inlägg, insättningsfria bonusar, nya spelautomater och mer
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för det senaste om insättningsfria bonusar, nya spelautomater och andra nyheter