Kära team,
Min bank har rekommenderat att jag kontaktar dig angående misstänkta transaktioner på mitt konto. Jag begär härmed en omedelbar återbetalning på transaktioner gjorda via ditt betalningssystem, som sedan gick till en illegalt fungerande spelsajt.
Denna praxis kallas "transaktionstvätt" och används vanligtvis för att dölja det verkliga syftet med transaktionen, och därigenom kringgå kortspärrar genom att använda en felaktig Merchant Category Code (MCC).
Detta strider direkt mot Mastercard- och VISA-reglerna (ta bort Visa eller Mastercard beroende på vilket ditt kort inte är med) och kvalificerar transaktionen för en återbetalning. Dessutom har jag till denna dag inte fått någon tjänst eller varor från dig.
Jag har många transaktioner före detta datum
Det här är transaktionerna i fråga:
KORTNUMMER (1234 56 **** 7899)
Transaktionsinformation XXXX
Jag kan bifoga mina kontoutdrag som visar dessa transaktioner om det behövs.
Jag måste informera dig om att om jag inte hör av dig inom 7 dagar kommer jag att ansöka om återkrav hos min bank.
Om det är något annat du behöver från mig för att behandla återbetalningen, vänligen meddela mig.
Hälsningar,
Dear Team,
My bank has recommended that I contact you with regards to suspicious transactions on my account. I hereby request an immediate refund on transactions made through your payment system, that then went to an illegally operating gambling site.
This practice is called "transaction laundering", and is typically used to disguise the true purpose of the transaction, thereby bypassing card blocks by using an incorrect Merchant Category Code (MCC).
This is in direct violation of Mastercard and VISA regulations (delete Visa or Mastercard whichever one your card isn’t with) and qualifies the transaction for a chargeback. Furthermore, I to this day have not received any service or goods from you.
I have many transactions before this date
These are the transactions in question:
CARD NUMBER (1234 56 **** 7899)
Transaction Details XXXX
I can attach my bank statement(s) showing these transactions if required.
I must inform you, that if I do not hear back from you within 7 days, I will be filing for a chargeback with my bank.
If there is anything else you would need from me for processing the refund, please let me know.
Regards,
Automatiskt översatt: