Jag kommer tillbaka från FCA idag och ställde några frågor som jag svarade på.
Mer information efterfrågas
Vi skulle vara intresserade av att få ytterligare information om den här situationen, och vi skulle uppskatta om du kunde ge oss följande information:
Har du ett konto hos SumUp? - Nej
Vilken typ av konto har du hos The Royal Bank of Scotland Plc? - Löpande konto
Har du kontaktat dem angående bluffen, vad har du i så fall fått veta? – Ja de svarade först igår efter ett par veckors väntan och frågade efter mitt kortnummer och kvitton på transaktionerna som jag inte har då jag aldrig fick något för dem, jag skickade allt jag hade till dem.
Godkände du dessa betalningar? - Det gjorde jag
Om du godkände betalningarna frågade din bank dig vad dessa betalningar gällde? – Ja jag har berättat vad det var, jag hade spelspärr på och jag är registrerad på gamstop och de tilldelade mig även en spelrådgivare tidigare. Jag försökte ta upp återkrav som de vägrade och jag har tagit upp ett klagomål som är nästan två veckor gammalt (har haft framgångsrika återkrav tidigare för samma sak med bankfelkodningen av MCC och transaktionstvätt
I head back from the FCA today asked a few questions which I answered.
More info requested
We’d be interested in having some further details about this situation, and so would appreciate it if you were able to provide us with the following information:
Do you have an account with SumUp? - No
What type of account do you have with The Royal Bank of Scotland Plc? - Current account
Have you contacted them regarding the scam, if so what have you been told? - Yes they only replied yesterday after a couple of weeks wait asking for my card number and receipts of the transactions which I do not have as I never got anything for them, I sent all I had to them.
Did you authorise these payments? - I did
If you did authorise the payments did your bank ask you what these payments were in relation to? - Yes I have told them what it was, I had a gambling block on and I am registered on gamstop and they also allocated me a gambling advisor previously. I tried to raise chargebacks they refused and I have raised a complaint which is nearly two weeks old(have had successful chargebacks previously for the same thing with the bank miscoding of MCC and transaction laundering
Automatiskt översatt: