Hej allihopa
Det var ett tag sedan jag skrev, så jag ville bara dela med mig av mina argument mot Falcora Finance och Revolut.
Så i princip anmälde jag ett APP-bedrägeriärende den 1 juli enligt PSR-reglerna i oktober 2024. Skickade all dokumentation för Donbet och Falcora tillsammans med bevis på att Falcora använde skalbolagsadresser i Storbritannien etc.
Hur som helst, förväntade mig ett svar från Revolut eftersom den lagstadgade tidsramen på 35 arbetsdagar har passerat (arbetsdag 44 idag), men de begär fortfarande mer tid. Jag har meddelat Revolut att de bryter mot PSR-reglerna, vilket de har erkänt men vägrar att ge ett svar.
Jag har ringt FCA som bekräftade att Revolut bryter mot reglerna genom att inte ge något resultat, så på deras inrådan har jag tagit både bedrägeriärendet och brottet mot efterlevnaden till FOS som accepterade ärendet igår.
Hi all
its been a while since I posted so just wanted to share where my case is against falcora finance and Revolut.
so basically I raised an APP fraud case on 1st July under PSR regs October 2024. Sent all the documentation for donbet and falcora along with evidence of falcora using shell company addresses in the uk etc
anyway expected an answer back from Revolut as it’s past the legal 35 business day timeframe (business day 44 today) but they still are requesting more time. I’ve advised Revolut they are breaching PSR regulations to which they have acknowledged but refuse to give an outcome.
I've rang the FCA who confirmed Revolut are breaching regulations in not providing an outcome so on their advise I have taken both the fraud case and the breach of compliance to the FOS who accepted the case yesterday.
Automatiskt översatt: