Revolut bad mig om bevis på kontakt; eftersom jag inte hade någon information skickade jag flera e-postmeddelanden till en generisk e-postadress som support@vercs2.com Jag begärde också inköpsbevis, eftersom jag berättade för dem att handlaren aldrig gav mig något kvitto, faktura eller något annat. Totalt lyckades jag återkräva sex debiteringar, tre från Revolut och tre från Klarna, för totalt cirka 1000 euro. Här är hela brevet jag skickade till Klarna:
Hej,
Angående debiteringsnummer 3458776150806167744, tillhandahåller jag en beskrivning av den begärda digitala tjänsten.
Den digitala tjänsten som erbjöds av Vercs2-butiken verkade vara relaterad till förvärv av virtuella varor för videospel, särskilt digitala föremål eller "skins" associerade med onlinespelplattformar.
Efter att ha slutfört betalningen förväntade jag mig att få tillgång till den köpta digitala produkten eller någon form av bekräftelse som skulle göra det möjligt för mig att använda eller lösa in nämnda innehåll. Jag fick dock ingen orderbekräftelse, faktura, inloggningsuppgifter, aktiveringskod, leveranslänk eller något annat som skulle göra det möjligt för mig att komma åt eller använda den påstådda köpta produkten.
Jag fick inte heller några bruksanvisningar eller någon ytterligare kommunikation från butiken.
Dessutom försökte jag kontakta butiken vid flera tillfällen för att begära information och en lösning gällande det gjorda köpet, utan att få något svar.
Därför anser jag att den avtalade digitala tjänsten aldrig faktiskt levererades eller gjordes tillgänglig för mig.
Uppriktigt,
Jag hoppas att detta hjälper.
Automatiskt översatt: