Vid sex års ålder togs jag av CPS från min våldsamma mamma för att bo med min biopappa och hans man. Jag hade många problem att arbeta igenom, och vid 14 (cirka juni månad) försökte jag begå självmord, eftersom min mamma hotade att ta mina pappor till domstol för att få vårdnaden om mig igen. Jag misslyckades (tack och lov), hon misslyckades (också tack och lov).
Den julen fick jag vanliga presenter, men sedan tog mina pappor mig åt sidan och min icke-biologiska pappa gav mig adoptionspapper som skulle göra honom lagligt till min pappa också och inte bara min styvpappa. Det var en fantastisk upplevelse att veta att efter allt jag utsatte dem för, att både min biopappa och min icke-biopappa fortfarande ville ha mig och älskade mig. Vi fick adoptionen klar, och det är fortfarande den bästa julklappen jag någonsin fått.
At age six, I was taken by CPS from my abusive mom to live with my bio-dad and his husband. I had a lot of issues to work through, and at 14 (around the month of June) I attempted suicide, because my mother was threatening to take my dads to court to get custody of me again. I failed (thankfully), she failed (also thankfully).
That Christmas, I got normal presents, but then my dads took me aside and my non-biological father presented me with adoption papers that would make him legally my dad too and not just my step-dad. It was an amazing experience to know that after all I put them through, that both my bio dad and my non-bio dad still wanted me and loved me. We got the adoption finalized, and that remains the best Christmas present I ever got.
Automatiskt översatt: