Jag placerade några satsningar på hundodds utan att jag förväntade mig att de skulle komma in. Jag hade använt Betsteve, Betdukes och 2 kbets sedan slutet av maj, början av juni. Kontot på varje webbplats, inga bonusar. Jag tog ut totalt £ 25800 den 7 juli när jag var klar. Jag var redan verifierad, men skickade ändå en annan uppsättning dokument ändå, för jag vet hur det går. Sedan väntade jag två veckor.
Det är nu 27 juli.
Hade inga e-postmeddelanden sedan uttaget, som fortfarande är listat som väntande. Nu skickar jag mejl till att ingen kommer att svara. Och chatten säger att du ska vänta på ett e-postmeddelande.
Ja, jag vet att jag gjorde ett misstag med att använda dem men för sent nu. Och de är licensierade av UKGC så jag är säker på att det kommer att ordna sig men trodde att jag skulle göra mig upptagen.
Utanför det finns det lite tvivelaktigt med Progressplay Limited. Två namn, Sophie Roberts supportchef och Stuart James i säkerhets- och verifieringsavdelningen, visas på e-postmeddelanden men de visas ingenstans på internet, förutom i andra klagomål. Tillbaka 2016. Är dessa människor riktiga? Kanske kanske inte. Hittade ett telefonnummer med ett London riktnummer som går till ett inspelat meddelande. Och deras huvudkontor finns antingen på Cypern eller Malta, kanske båda, kanske inte heller.
Detta är ett riktigt galet mysterium för att vara rättvist, men behöver inte en deerstalker för att veta att något är fel.
I placed some bets at dog odds not expecting them to come in. I had been using Betsteve, Betdukes and 2kbets since late May, early June. The one account at each site, no bonuses. I withdrew £25800 total on 7th July when I was all finished. I was already verified, but sent another set of documents anyway cause I know how this goes. Then I waited 2 weeks.
It’s now 27th July.
Had no emails since the withdrawal, which is still listed as pending. Now I’m emailing no one will answer. And live chat says to wait for an email.
Yeah, I know I made a mistake using them but too late now. And they’re licensed by the UKGC so I’m sure it’ll sort itself out but thought I’d make myself busy.
Outside of that, there’s some dodgy shit with Progressplay Limited. Two names, Sophie Roberts the support manager and Stuart James in the security and verification department appear on sign up emails but they appear nowhere on the internet, except in other complaints. Going back 2016. Are these people real? Maybe, maybe not. Found a phone number with a London area code that goes to a recorded message. And their headquarters is either in Cyprus or Malta, maybe both, maybe neither.
This is a really crappy mystery to be fair, but don’t need a deerstalker to know something’s amiss.