Hej allihopa, jag skrev för ett antal veckor sedan angående öppna banköverföringar, det görs framsteg!!
Jag använde bara rikstäckande betalningsmetoder, min advokat rådde mig att hitta ett par personer med olika konton som jag kan ta upp frågan med. Jag behöver datum etc. från dig för att få breven korrekta så att de kan skickas. Tidsramen är mycket längre än för återbetalning, de har 16 veckor på sig att svara, så det kommer inte att gå fort. Dessutom är perioden som kan begäras 13 månader om det inte har tagits upp tidigare. Men om du har diskuterat det med din bank och blivit avvisad gäller 13 månader retroaktivt från kontaktdatumet.
Jag kan bara ha två personer just nu och de måste förbinda sig att inte dela informationen som de får, eftersom banker inte kommer att ta det på allvar om de bombarderas med samma saker från många människor. Om det lyckas kommer all information att delas så att alla kan agera. Om du inte redan har pratat med din bank, gör det nu så att du kan datera 13 månader tillbaka i tiden!
Hi guys I posted a number of weeks back regarding open banking transfers, progress is being made!!
I only used nationwide, my solicitor advised that I find couple of people with different accounts to raise the issue. I will need dates etc from you to get the letters correct to be sent, the time frame is much longer than charge back they have 16 weeks to respond so it won’t be quick. Also the period that can be claimed is 13 months if it hasn’t been raised previously however if you have discussed it with your bank and been dismissed the 13 months backdates from the date of contact.
I can only have two people at this time and they must commit to not sharing the information provided as if banks get bombarded with the same stuff from lots of people they will not take it seriously. If successful all information will be shared so everyone can take action. If you haven’t already spoken to your bank do it now so you can date back 13 months from today!
Automatiskt översatt: