Jag bestridde avgifter med Rev bank som använder MasterCard. Jag känner inte igen företagsnamnet och bestridde att jag använder varor som inte levererats. Jag fick följande feedback.
"efter noggrann undersökning av tvistbegäran har ditt krav avslagits. Vi är skyldiga att behandla begäran enligt reglerna under det tillämpliga varumärket för ditt bankkort (MasterCard).
Tyvärr har vi inga tvisträttigheter i fall som dessa. Det betyder att vi inte kommer att kunna återbetala din transaktion eller hjälpa dig vidare i tvisten.
Det låter som att banken skickar boken till MasterCard när de är ansvariga. När jag Googlar telefonnumret på transaktionen på mitt kontoutdrag framkommer det ingenting, inte heller företagsnamnet på kontoutdraget.
Vad ska jag göra härnäst? E-posta MasterCard för att rapportera banken?
I disputed charges with Rev bank who use MasterCard. I don't recognise company name and disputed using goods not delivered. I received the following feedback.
'after careful investigation of the dispute request your claim has been declined. We're obliged to process the request under the rules under the applicable brand of your bank card(MasterCard).
Unfortunately we don't have dispute rights in cases such as these. That means we won't be able to refund your transaction or assist further in the dispute.
Sounds like the bank are passing the book to MasterCard when they are responsible. When I Google the telephone number on the transaction on my bank statement it brings up nothing, nor the company name on the bank statement.
What to do next? Email MasterCard to report the bank?
Automatiskt översatt: