Hej,
Många tror att de har hittat stor "tur" hos JO och att han nu ska ta hand om allt annat åt dem, men så är inte fallet.
Ombudsmannen kontrollerar om banken har gjort fel; banken är inte skyldig att göra en återbetalning. Detta gäller endast om kortuppgifterna var kända för tredje part, i så fall måste banken agera; i alla andra fall föreligger ingen skyldighet. Den ofta citerade punkten 12.8 från VISA skulle möjligen kunna fungera, men jag ser en chans på 20%.
Det skulle vara fantastiskt om jag kunde delta i illegalt spelande med falska koder och sedan helt enkelt få tillbaka dem, spelande utan risk.
Ombudsmannen kommer att kontrollera om transaktionerna har verifierats; i så fall har banken gjort sin plikt.
Allt annat är en privat tvist, och banken behöver inte övervaka den. Även om ombudsmannen sa att banken var tvungen att göra en återbetalning så behöver den inte göra det, ombudsmannen är inte juridiskt bindande. Och jag känner inte till några beslut från olika länder som är till förmån för spelaren; de tenderar att avgöra mot spelaren.
Spelaren ansvarar för sina betalningar med kortet, inte banken. Och vad mer är, att dölja MCC är lite av en gråzon. Än så länge har ingen domstol tagit ställning till detta, enligt VISA är det tydligen förbjudet och Mastercard har inte kommenterat detta, bara i pressen.
Jag vet inte vem som skrev det, men någon försökte kontakta Mastercard. Förvänta dig inte mycket, Mastercard kommunicerar inte med kortinnehavare, det här är bara ett meddelande de skickar av artighet, du kan vänta i evighet på svar. De kommenterar inte detta.
Det är bättre att lägga sin energi på att bli fri från spelande än att störa ombudsmannen. Även om han har svarat dig är det inte på något sätt ett "gott tecken" - ombudsmannen gör sitt jobb. Han har säkert redan behandlat 234 andra ärenden relaterade till spel och väntar bara på bankens svar, om det alls kommer 😉
Jag attackerar ingen med det här inlägget, jag beskriver bara min synvinkel, baserat på mina egna erfarenheter och forskning.