Det beror nog på beloppet - mitt var på över 20 000 pund, så det finns bara en begränsad mängd bevis de kan skicka som säger att jag har köpt kristaller och annat skit online som jag inte har köpt.
Det framgick tydligt av mina uttalanden att det var spelande på grund av volymen och beloppet. MBNA var klass med mig - jag hade en kreditgräns på 15 000 pund som var maxad - när de återbetalade allt gick jag därifrån med 10 000 pund till mig själv. Så 25 000 pund totalt, det var bara ett kort. Virgin Money fick också tillbaka 7 500 pund för mig. Det handlar bara om att vara ärlig mot bankerna, jag sa att jag hade blivit måltavla på grund av att jag var en sårbar spelare - webbplatsen verkade olagligt i Storbritannien, jag sa att deras policy för ansvarsfullt spelande inte existerar, vilket tillät mig att spendera 25 000 pund på 6 månader. Jag visade också bevis på ouppnåeliga bonusar, misslyckade uttag och missade insättningar.
It probably depends on the amount - mine was in excess of £20,000 so there’s only so much proof they can send to say I’ve bought online crystals and other shite that I haven’t bought.
It was clear from my statements that it was gambling due to the volume and amount. MBNA were class with me - I had a 15k credit limit that was maxed out - by the time they refunded everything I walked away with 10k for myself. So 25k total, this was just 1 card. Virgin Money also got £7500 back for me. It’s all about just being honest with the Banks, I said I’d been targeted due to being a vulnerable gambler - the site was operating illegally in the UK, I said their responsible gambling policy doesn’t exist, hence allowing me to spend £25k in 6 months. I also showed evidence of unattainable bonuses, failed withdrawals and missed deposits