Ärligt talat skulle jag inte bry mig så mycket om juridiska konsekvenser. Det mest jag förväntar mig att hända är att de kommer att neka till bedrägerianspråket och förväntar mig att jag ska betala tillbaka eventuella preliminära krediter jag fått. Så länge du inte ifrågasätter ett galet högt dollarbelopp, borde du klara dig.
Jag sa bara att jag inte kände igen transaktionerna och till och med handlaren eftersom det bara var slumpmässiga bokstäver och siffror. I dessa tvister antar jag att de kommer att kontrollera ett par saker som IP (vilket är dåligt) och kontakta handlaren. Förhoppningsvis är IP inte ett problem för oss. Om de kontaktar handlaren kommer de inte att svara eftersom det de gör är olagligt och banken borde stå på oss. Håller tummarna.
Honestly, I wouldn't be too concerned over legal ramifications. The most that I anticipate happening is that they will deny the fraud claim and expect me to pay back any provisional credit I received. As long as you're not disputing a crazy high dollar amount, you should be fine.
I just said I didn't recognize the transactions and even the merchant because it was just random letters and numbers. In these disputes, I'm guessing they will check a couple things like IP (which is bad) and contact the merchant. Hopefully IP isn't an issue for us. If they contact the merchant, they will not respond because what they're doing is illegal and the bank should side with us. Fingers crossed.
Automatiskt översatt: